Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 22
Poka¿ wszystkie komentarzeCo do pierwszej czê¶ci wypowiedzi pe³na zgoda, chêtnie us³ysza³bym od Axy jak sobie wyobra¿aj± jazdê non stop na przednim kole. Ale nie mo¿na siê zgodziæ z twierdzeniem, ¿e hamuj±c tak, ¿e tylne ko³o unosi siê na wiêcej ni¿ 1cm nad ziemiê samo hamowanie jest skuteczniejsze. Jakby tak by³o to wszyscy w wy¶cigach motocyklowych przed co drugim zakrêtem robiliby stoppie:). Najsilniejsze hamowanie ma miejsce wtedy, gdy jeste¶my na granicy utraty przyczepno¶ci przez tyln± oponê (nie dotyczy chopperów).
OdpowiedzW hamowaniu awaryjnym jest ciê¿ko utrzymaæ oba ko³a w przyczepno¶ci. Przy ostrym hamowaniu czêsto zdarza siê równie¿ podniesienie ty³u. Nie ka¿dy jest mistrzem kierownicy i umie idealnie hamowaæ.
OdpowiedzDlatego warto uczyæ siê stoppie, wtedy motocyklista idealnie wyczuje hamulce... Choæ maj±c u³amki sekundy na reakcjê, instynktownie wciskasz heble. Oba. I ty³ leci w górê. Autora pisma wsadzi³bym na moto, rozpêdzi³ do 100 i kaza³ nacisn±æ klamkê hamulca z ca³ej si³y. Zobczy³by jak to jest. A nie. Szkoda moto....
Odpowiedz